Powermama

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren).

Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen. Om dit te beperken hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken.

Tijdens de trainingen van het Powermama Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed. Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s! 

Powermama Zwanger

Een sportieve zwangerschapscursus. We combineren met een fysieke training met theorie en een stukje voorbereiding op de bevalling.

Plek voor 8 deelnemers per cursus. Wij adviseren om mee te doen vanaf 16-20 weken zwangerschap.

Voordelen Powermama training

Onze POWERMAMA trainingen zijn er op gericht om jou veilig en sterk te begeleiden tijdens en na je zwangerschap.

Veilig en verantwoord sporten tijdens je zwangerschap of je bekkenbodem en buikspieren herstellen als je kleintje er is! 

Powermama Core Restore

Ben jij (recent) bevallen en wil jij het sporten weer oppakken. Vind jij het belangrijk de training weer rustig op te bouwen met aandacht voor herstel van de buikspieren, de bekkenbodem, houding en mobiliteit. Dan is de core restore training de eerste stap op weg naar herstel.

Plek voor 8 deelnemers per cursus. Je kunt deelnemen vanaf 5/6 weken na je bevalling. Baby’s welkom!

 
REVIEW

Ik word weer steeds sterker!

5/5
Na mijn bevalling en keizersnede wilde ik op de juiste manier weer starten met sporten. Ik heb zelf ervaring met crossfit en fitness en zocht iemand die mij kon begeleiden in mijn herstel na mijn zwangerschap op dit gebied. Jojanneke is een gepassioneerde, deskundige en begripvolle coach en trainer. Ik merk dat ik steeds sterker word en erg bewust ben geworden van mijn ademhaling en houding tijdens het trainen. Ik kan het zeker aanraden!
Anouk Mulder

OVER POWERMAMA

De PowerMama training is er voor zwangere vrouwen die zo sterk en fit mogelijk willen blijven tijdens de zwangerschap en moeders die na de bevalling weer willen herstellen. Het is een gemixte groep.

We doen functionele krachttraining in een kleine groep (max 8 deelnemers) met speciale aandacht voor de core, bekkenbodem, ademhaling en houding. Ook komt mobiliteit en ontspanning aan bod.

Je kunt mee doen aan deze training gedurende de hele zwangerschap. Wel adviseren we je ook de PowerMama Zwangerschapscursus te doen. Tijdens deze cursus krijg je ook de theorie mee en word je voorbereid op je bevalling. Na de bevalling doe je eerst core restore en daarna kun je weer instromen bij de PowerMama training.

Veilig en verantwoord trainen tijdens en na de zwangerschap met het gecertificeerde powermama programma!

Meld je aan voor een informatiegesprek!

Nog meer Health Classes

Naast de Powermama trainingen faciliteren wij nog meer lessen die jou helpen naar een fitter bestaan!

CROSSBOX

Een combinatie van gewichtheffen, atletiek,  gymnastiek en uithoudingsvermogen. 

Stretch & Mobility

Verbeter je bewegingsuitslag door te stretchen en mobiliseren

H.I.I.T. Circuit

Een kort circuit op interval basis, voor een snelle effectieve workout

BOOTCAMP

Buitentraining op eigen lichaamsgewicht. Mindset gericht

CORE-30

Echte pure core-training. Geen buikspierkwartier maar functioneel een sterke core creëren!

POWERMAMA ZWANGER

Veilig en verantwoord sporten tijdens de zwangerschap

POWERMAMA CORE-RESTORE

Veilig herstellen na de zwangerschap, vanaf 6 weken postpartum.

PERSONAL TRAINING

Werk aan je persoonlijke doelen met je eigen trainer

Scroll naar boven